blog yang paling aku minati

MEE SIPUT...PEERRGH MEMANG BEST

Isnin, 15 Jun 2009

TIPS : mahukah anda menjadi kaya

salam

mahukah anda menjadi seorang yang kaya?mahukan kereta mewah?jika anda ingin menjadi
seorang yang berjaya dan kaya ,nah disini saya sertakan beberapa tips yang boleh anda ikuti dan praktikkan.

1. jika anda mempunyai hutang keliling pinggag.pastikan anda langsaikan hutang piutang ini.jangan bermimpi nak bergaya berlebih-lebihan.terutama sekali hutang
rumah, kereta kad kredit dan lain-lain.

2. jika anda mempunyai pendapatan samada tetep atau sampingan ,pastikan
anda menyimpan sebahagian besar pendapatan tersebut.dan pastikan ia mampu menampung
kehidupan anda selama satu atua dua tahun.

3. cadangan yang terbaik ialah menyimpan 60 peratus dan anda berbelanja hanya
40 peratus .kalau anda dapat menyimpan lebih dari itu lagi bagus kan?

4. kalau boleh belilah barang-barang secara tunai.elakkan dari membeli secara hutang.
kalau anda dapat kawal nafsu anda dari membeli benda-benda yang merugikan, ia lebih baik.

ingat !!!!!!!!sesal dahulu pendapatan sesal kemudian ....lu pikirlah sendiri


Photobucket

Rabu, 10 Jun 2009

ISU HANGAT :biar betul ini kereta apis?

minggu lalu cd jalut ada jumpa aku kat kg.mempelam.sedang kami sembang tetiba
masuklah bab apis ngan mizan.aku kata mizan dah nak tukar keta.so dia tanya pendapat
aku ,camna kalau dia tukar keta GTI dia ngan evo ix ? aku jawab kat dia ok lah .
bukan apa kalu dia beli evo ix aku bleh tumpang merasa sama.
almaklumlah aku ni dah tak mampu nak beli.merasa hak orang pun jadilah..

cd jalut kata apis pun dah beli keta gak.aku tanya dia apis beli keta apa ?
cd jalut kata tunggu....sat gi dia nak mai hang tengok lah keta apa.sedang aku menunggu aku pun dok pikir-pikir keta apa apis beli ni ?evo ka?atau keta wira turbo?
aku dok dok terbayang gak ,kalau apis beli keta macam kat bawah ni....




honda prelude




wahhhh... kalah aku apis oii...tapi tak pa ,paling kurang aku bleh merasa gak keta hang.memang cun gila la keta ni.kira orait apa... sepupu aku bleh pakai keta hebat cam ni.enjin v-tec lagi tu.tetiba tengah aku dok terbayang -bayang nak merasa keta seperti itu..sebuah keta masuk ke laman rumah PI.aik..sapa plak mai ..nampak macam keta ustaz talib ja...aku tak kesah sangat .yang cd jalut asyik tersengih ja ..apahal la mamat ni.turun la seorang jejaka hensem gitu..ala-ala muka macam raja sms tu..ala...mawi la. sapa lagi?oh apis rupanya ingat kan siapa?nak tau keta apa apis beli ? ha.. tengok la kat bawah ni....




waja

laaa...awat hang beli keta owang tua apis oiii...kalu hang beli perdana pun ok gak.
aku tengok bebudak muda la ni make up perdana sikit punya lawa ka?.tapi tak pa la ,sekurang-kurangnya hang bleh buat evo celup ..tu pun kira orait la...

BLOGOBO