blog yang paling aku minati

MEE SIPUT...PEERRGH MEMANG BEST

Ahad, 21 Disember 2008

WE ARE A.C.A.B lyrics


Lyrics | A.C.A. lyrics - We Are A.C.A.B. lyrics

Jumaat, 19 Disember 2008

BERITA TERKINI

  • Kg mempelam.19.12.2008
  • satu perlawanan badminton telah diadakan antara cd jalut ngan limpong di mana
  • cd jalut telah berpasangan dengan pijon ,manakala limpong berpasangan ngan mat zul.
  • walaupun cd jalut berhempas pulas menangkis serangan limpong namun kemenagan tetap berpihak kepada limpong/mat zul 15-6 set pertama dan 15-3 pada set kedua .

Selasa, 2 Disember 2008

al-kisah (budak bujang terlampau)

  • ini kisah seram kawan aku ,si budak bujang terlampau masa dia dan kawannya outstation
    kat trangganu ari tu.kawan aku
    bujangni ngan kwn dia DIN
  • tiba di tganu .nak jadikan cita ,semua hotel dah abis.
    so terpaksalah cari umah tumpangan.

    (bujang) btui ka din rumah ni ja yang ada?
    (din) dah x da yg lain dah..
    (bujang )aku nampak semacam ja umah ni?seram la...
    (din)alaaa.. aku ada takut apa?jangankan loghhii..kepala ketapi pun kalau nak datang.?... datangla..

    ari ptama ok lagi. mlm ke2 ..ah .. lain macam aja nampak si din ni..
    jam pukul 12 mlm.bujang terlena tak sedarkan diri lagi..tetiba ja terdengar suara din menyergah sesuatu dengan kuat.lalu ketawa...

    keesokannya bujang btanya
    (bujang) smalam kenapa kau din ?
    (din) aku rasa tak sedap ati la.
    (bujang) apsal cita la ..kot-kot aku leh tolong?
    (din ) ini antara idup dan mati jang..

    din berlalu pergi tanpa sepatah kata lagi.hari berikutnya...din makin menyendiri
    mukanya semakin pucat.makan minum sudah x dipedulikannya lagi.
    bujang semakin tertanya-tanya apa kena ngan si din nih..suruh cita x nak..hari demi hari berlalu din semakin parah

    mlm .ni adalah mlam ke6 dan mlm pengabisan mereka di situ .besok pagi mereka akan berangkat pulang..jam menunjukkan detik 12 mlm.tiba tiba ....

    (din) jang .. aku rasa, aku nak bagitau juga lah kat kau....
    (bujang) apa dia ?
    (din) ini masalah besar ni..mlm tu yg kau tanya apasal aku bising tu.sebenarnya aku di datangi seorang tua berjubah..dia bagitau.. aku adalah orang terpilih...
    dan dia bagi kat aku sebilah keris emas kecil.dia kata jangan bagi sesiapa tengok.
    keris tu ada kat aku skg.kalau ada sapa tengok ..alamat maut lah aku.

    (bujang) abis tu kau simpan aja la ..apa susah?
    (din) masalahnya dia kata ..kalau aku nak balik ..aku kena kasi kat orang yang betul -betul aku percayai,dan boleh di harap .kalu x aku kena tinggal sini selamanya...ingkar arahannya.. maut menanti
    aku rasa aku nak bagi kau la keris tu. kau lah sahabat yg aku percayai..
    (bujang) tak da org lain dah ka??seram dah aku rasa nihh?
    (din) x da dah ..kaulah layak menerima nya ...(din mengeluarkan sesuatu dari poket bajunya dan menggenggam erat keris itu.)
    (din) kau pejamkan mata skg .bila aku letak keris ni dlm tangan kau baru kau buka mata ..
    (bujang) ok.. aik apasal rasa lain macam aja keris ni?
    (bujang pun membuka matanya dilihatnya keris itu )celaka siot kau din .. ini duit siling singgit gilo kau nih ...abis x da apa berlaku pun?
    (din) x da .. aku teringat kat kampung aja la ..aku gurau aja laa..

Isnin, 1 Disember 2008

jiwa kacau

salam
(limpong)sebenarnya aku ari ni malas nak tulis la .
(jiwa kacau)memang la ..hang tak tulis.hang taip aja.

aahhh.jangan kacau la jiwa kacau.aku tengah tension nihhh.
boring btul la mat motor skg ni,asal lampu merah ja ,jalaaan.
lampu ijau plak ..jalannn.lampu kuning ja... jalannn .ehh. bila masa kau org nak renti hahhh?

agak nya masa lampu merahh kau jalan.pastu datang loghiii.kat depan tetiba .. kbabomm.kebomm,
haaaaa... masa tu la kau org nak renti kannn?ehhh bengang la akuuuu .kat org bangang yang tak pandai nak renti kat trapik like.

(apek tua) ehh lu asik bangang sana bangang sini apa pasat?
(limpong) bukan bangang la.. bengang ..tau dak?
(apek tua) wa tau la bangang . haiyaaa.. apa pasat aa?
(limpong)lu la bangang .
(jiwa kacau )ehh .apa yang kau merepek ni limpong?kalu tak dak keja pi tido la.. esok nek reja plak....
(LIMPONG) OK LAHH. MALAS NAK LAYAN BLOG DAH ..BORING NIHHH

Rabu, 22 Oktober 2008



selamat pengantin baru diucapkan buat mat tedan dan mat ijan (pak nyan)
semoga berkekalan hingga ke anak cucu cicit peot & apa-apa ajer la lagi

Selasa, 21 Oktober 2008

Photos of Litfiba – Last.fm

Photos of Litfiba – Last.fm

Ahad, 19 Oktober 2008

jenaka dan seloka -shidi...oh...shidi

salam
rasanya dah lama aku tak posting kat blog ni
apa pun dalam pejam celik ni dah bulan tiga dah la ni
tak terasa pun hari-hari yg di lalui ,mat teon pun dah berbini.

al kisah hari tu ,limpong lawan badminton lagi ngan shidi
gamaknya shidi rasa tak puas hati laaa.tu yang dia ajak lawan lagi.
mula mula set pertama depa seri,set kedua pula shidi kalah alasan dia sakit kaki.
dia ajak lawan set penentuan ,set ketiga la tu...laaa kesian kalah lagi
bukan sikit kalah ...15-6 ,huaaaaa....shidi teriak..terus dia lariii
ingatkan nak lari kemana?rupa-rupanya larii...balik habak kat bini...

Jumaat, 17 Oktober 2008

apa dah jadi dr mashitah ?

dr mashitah ,apa dah jadi dengan anda?takkanlah kerana nak tolong pak lah kempen sampai sanggup mempermainkan hukum tuhan? sedarlah wahai dr. mashitah dimanakah keimanan anda?di manakah islam yang anda perjuangkan selama ini?ingatlah kenyataan anda itu boleh menggugat akidah anda.bertaubatlah sebelum terlambat.saudara dan saudari sekalian ,bagaimana pendapat anda tentang ucapan dr mashitah ini?seorang yang di anggap tokoh agama boleh mempermainkan hukum tuhan?fikir -fikirkanlahh.





Sabtu, 4 Oktober 2008

petua tongkat ali & kacip fatimah

tentu anda ingin mengetahui apakah petua tongkat ali ini.biasalah kan...kaum lelaki sudah pasti tahu ..bagaiman pak ali dapat mengeraskan tongkatnya itu.
dan petua kacip fatimah pula kaum pompuan lebih cekap.kalu nak tahu bagaimana pak ali mengeraskan tongkatnya,cik fatimah mengkacipkan kacipnya klik pada link di sebelah....

petua lain pun ada juga ,cara memasak,kecantikan dll.
ehh..mana link ni ? nanti sat aku nak cari dulu ni...........haaa..jumpa dah kat bawah la  ...





                            petuamelayu.com 

Rabu, 1 Oktober 2008

selamat hari raya

sempena hari dan bulan yang baik ini ,saya ingin menyusun jari memohon maaf atas segala kesilapan saya terhadap anda pembaca blog sekalian.dan di kesempatan ini juga saya ingin mengucapakan selamat hari raya maaf zahir dan batin ,
saya berharap agar anda selamat pulang ke kampung halaman anda.bergembiralah dengan keluarga dan sahabat anda di hari yang mulia ini.bersyukurlah di atas kemenangan kita melawan hawa nafsu selama sebulan yang lalu.moga Allah memberi ganjaran dan rahmat yang tak terhinggs atas apa yang kita lakukan.amin

Sabtu, 27 September 2008

TERIMA KASIH NORIZAM SHAH DAN ZAMRI NAYAN

norizam shah & zamri nayan adalah nama yang tak asing lagi dalam
bisnes internet .segala ilmu yang mereka curahkan adalah sangat
berguna kepada kita dalam teknik pemasaran internet
jikalau anda ingin berjaya dalam pemasaran internet,saya nasihatkan anda bergurulah
dengan mereka berdua .insyaALlah pasti kejayaan itu akan datang.bagi saya ilmu yang
mereka curahkan pada saya amatlah bermakna .mereka ini tak jemu -jemu memberi ilmu
kepada saya tanpa meminta sesen pun .sekali lagi saya merakamkan jutaan terima kasih
kepada mereka berdua .

Isnin, 22 September 2008

artis malaysia -isu korek mengorek

Niezam nak tergelak terbahak-bahak bila dengar cerita perangai pelakon drama yang tengah meletup sekarang ni. Bukan saja nak tergelak kalau boleh nak guling-guling atas lantai tapi takut juga terbatal puasa.

Al-kisahnya dalam sebuah majlis berbuka puasa baru-baru ni ada seorang hamba Allah yang teringin sangat nak jumpa seorang pelakon drama yang sudah berkurun dia tak jumpa ni.

Yalah, masa pelakon ni baru merangkak-rangkak dalam dunia seni, hamba Allah itu dikatakan antara orang yang banyak tolong pelakon tersebut menggilap kerjayanya.

Selepas majlis berbuka puasa, hamba Allah ni pun pergilah dekat si artis. Dia orang pun berpeluk sakan macam Pak Arab sambut tetamu.

more...

Menurut cerita orang yang menyaksikan insiden itu, si hamba Allah tadi pun berjabat tangan dengan si artis sambil pegang agak lama tangan tersebut.

Ketika bersalam hamba Allah tu pun buat-buatlah korek tangan artis berkenaan dengan harapan nak bergurau dengannya.

Yang amat mengejutkan, si artis tu boleh tuduh hamba Allah tadi nak jampi dan mungkin mencalit sesuatu.

“Apa korek-korek ni. Nak “mak esah” (bermaksud bomoh - slanga yang selalu digunakan artis) aku ke ni,” kata artis tersebut.

Si hamba Allah tu pun terkejut tapi dia buat-buat tak tahu apa-apa. Kerana tak puas hati, si artis capai pula tangan rakannya itu dan dia korek semula tangan tersebut untuk “menyerahkan” semula ilmu yang mungkin terkena padanya.

Insiden korek mengorek itu cukup kelakar sampai ada di antara mereka yang sapu tangan dekat baju macam orang lap peluh selepas berlari satu padang.

Kata orang yang melihat kejadian itu, kedua-dua mereka berhenti “korek-mengorek” apabila ada seorang wartawan yang datang tegur.

Hai... macam ni punya orang pun ada ya. Itulah kalau terlalu percaya sangat dengan bomoh-bomoh ni.

NIEZAM: Ada seseorang bersalam sambil korek tangan dengan tujuan nak mengurat seorang artis.

www.utusan.com.my

Sabtu, 20 September 2008

jalan-jalan cari makan

gambar ini di ambil ketika geng kampung mempelam pergi ke perak. haaa.. sapa sapa yang nak urut tradisional contactlah ijan megat dewa

Jumaat, 12 September 2008

pantun merapu @ jiwa kacau aku dan bos...

hari hari aku pergi kerja ,
pergi kerja dengan kereta ,
sampai di pejabat aku malas kerja ,
asyik sembang saja ,aku pun tak buat kerja,

tersebutlah kesah akhirnya boss pun nampak,
dia kata hang ingat pejabat ni hang punya bapak?
aku terdiam seribu bahasa ,buat -buat pekak,
dia kata awat hang diam, nak kena penyepak?

hati aku pun mula panas bila dia cakap macam tu.
badan dia besar lembu pun aku nampak besar kutu.
aku tak boleh tahan dah ,satu macam saja dia ushar aku.
aku sound dia  awat?lu ingat wa takut kat lu?

bersambung ......

Isnin, 1 September 2008

merapu @ jiwa kacau

hari dah start puasa .aku dah jadi bosan dgn blog aku .
tak tau macammana nak publish .dah tiga bulan ceburkan diri dalam teknik buat duit internet.takdak seposen pun duit masuk kat poket aku dari hasil internet.
abiskan duit adalah.so anwar ibrahim dah pun jadi ahli mp.aku dok tunggu gak... bila dia nak jadi pm plak.kata bulan sembilan isss.tak sabar nak tunggu nih.mana lah tau kot .minyak buleh turun harga ka?aku rasa lebih baik aku layan games kat internet nih dari dok merapu .cari duit kat internet.google adsen lah..adword la.teknik simple la.apa pun xdak.

Khamis, 28 Ogos 2008

LITFIBA -Istanbul (lawak gila cara dia menari )


video clip ni  adalah dari kumpulan litfiba di itali masa dulu sekitar th 90an kumpulan ni memang top kat itali.
aku dapat tau lagu ni dari kawan aku simona .best juga lagu-lagu litfiba ni,kalau korang nak layan bleh gak .
ni aku ada link kan  kat bawah ni.





Ahad, 24 Ogos 2008

LOSO -KOEY RAKCHAN BANG MAI



loso adalah satu-satunya artis dari Thailand yang paling aku minati.
lagu-lagunya cukup syok bila didengar (bagi aku la)
lagu yang paling aku minati ialah : som san ,5 nati,koey rak chan bang mai,
dan banyak lagi lah.

Isnin, 11 Ogos 2008

http://www.myresepi-wanita.blogspot.com/

Ahad, 3 Ogos 2008

Asian Music in MP3 Format

The MP3 file is a very popular way to get music downloads online. So here's a quick look at the history of the amazing MP3 technology.
MPEG (Motion Picture Experts Group) Layer 3 - file type better known under the name of MP3 - was invented in 1991. MP3 is digital form of compression audio streams that came to life after 15 years of acoustic research.
According to the declaration of engineers from the Fraunhoffer Institute, a pioneer company in the MP3 technology, this system explores the properties of the human ear, trying to maintain the original sound quality, in the boundaries of what is possible.
Being so small the MP3 file still has all the perceptible audio details, giving up only those that the human ear cannot hear.
MP3 File Advantages:
1) Big MP3 Storing Capacity VS a Music CD.
Mp3 can make an audio file up to 12 times smaller than the original file. This represents a huge advantage the MP3 file format has over a music cd. For example: Five minutes of music on a CD take up about 40 MB, but if they were in MP3 format they could take only 3, 5 MB.
2) The MP3 Format Provides Good Sound Quality.
Although it is not as clear as an audio CD, an MP3 still is an enormous achievement when it comes to sound quality for such a big compression rate.
3) Creating and Distributing a MP3 File is Easy to Do.
Although it is simple to create and distribute MP3s, this does not mean you have the right to give them to others unless you have the right to do so. It is legal to make a back-up mp3s out of an audio CD you bought, but it is illegal to give someone copies of those MP3s.
To Sum Up:
In less than 10 months from the launch, MP3 immediately declared itself as the most performing audio format on the web. And it is no wonder: the sound is excellent, MP3 downloads are fast, and the variety of the products available in this format is overwhelming.
And for some, MP3 file downloads are a dream come true, for others the worst nightmare. In the confusion caused by technological revolution, we still cannot afford not to know what is a legal download and what is not. Recording companies have suffered great losses because of illegal MP3 downloads.
Article by Anna Rowe. Please visit her popular free music download site to learn how to download music legally and get free music site reviews of the best online music download sites now.
Article Source: http://EzineArticles.com/?expert=Anna_Rowe

BLOGOBO