blog yang paling aku minati

MEE SIPUT...PEERRGH MEMANG BEST

Isnin, 25 Mei 2009

AKILL HAYY ...AKHIRNYA KAU TERTEWAS JUA

Salam

sedang ku makan nasi lemak di pagi hari,
mataku terpandang harian metro ini hari
wah...tajuk beritanya mengejutkan hati.
akill hayy punya gosip tak habis-habis lagi.?

apa yang kau buat pulak akil hayy nie..
tak abis-abis asyik wahida wassini.
sampai anak bini kat rumah pun kau tak peduli
dulu kau ustaz tapi sekarang kaki joli

wei akill hayy ..hang dengar sini..
awat hang ingat hang hebat sangat ka..?boleh berzanji
piiirahh dulu hebat sangat kutuk sana kutuk sini
la ni awat?bini hang pun dah nak larii..

weii akil hayy dulu boleh lah hang kami puji
ceramah sana ceramah sini kononnya iman penuh di hati
sekarang ni jangankan iman ? serban pun dah tak dak lagi
hang tunggu la nanti jumpa ngan aku ....tobat aku maki.

wei akill hayy hang pi mana..sampai tak balik rumah nie?
bini hang kata hang tak balik dari bulan februari lagi.
anak pun dah kena tukar sekolah .sebab malu kawan kawan perli
hang tak dak keja lain asyik wahida wasiniiiii

tobat la sama akill hayy weii .ingat anak biniii
aku marah ngan hang ni pasai nak bagi hang sedar diri
dulu kutuk artis sakan sangat.la ni terkena batang hidung sendiri
padan ngan muka hang .hang toksah dok bangga la kata hang tu iman kuat lagi

ishh tak buleh aku ..aku meluat lahhhh ngan hang akill hayy
lain kali kalau dah tau dunia artis penuh kemaksiatan.
dunia yang penuh pemfitnahan ,kegosipan,yang hang dok gatai nak cari glamour
tu apa hal..cukup ngan pi ceramah sudah lah..nak berdakwah dengan cara tu konon
piiirahhh ...hilang respek aku kat hang..yang ada hanyalah suspek.

wahida

Sabtu, 23 Mei 2009

CEPLOS : mampu buat anda ketawa di tv9

Photobucket



salam

masih ingat lagi dengan "DEGAWAN" ?ya... watak yang di lakonkan oleh kazar dalam
"SUSUK".kini kazar kembali menemui anda dalam drama bersiri 'CEPLOS",bergandingan dengan capang (ala...budak lawak kat drama PAPAYA tu.)

CEPLOS mula ditayangkan bermula 4 april 2009.sehingga saya menulis rencana ini.
dah masuk episod 16 dah sekarang ni.drama ni bukan saja seram ,malah membuat anda tak kering gusi dengan gaya dan dialog yang dituturkan oleh pelakonnya. rugi juga kalau anda tak menontonnya.

ceritanya mengisahkan ipin(kazar)yang harus menerima ceplos sebagai saka dari ayahnya yang meninggal.pada mulanya ipin tak mau menerimanya ,tapi memandangkan ceplos ni jenis jin kelakar maka ipin pun terimalah.disini bermulalah kisah ipin dan ceplos menghalang hantu-hantu lain yang nak membuat kacau di kampung itu.kiranya ceplos ni jin baik la kawan..


ingin download citer ceplos klik sini

Ahad, 17 Mei 2009

blog :cara melepaskan tension

salam

sebenarnya sudah lama ingin saya nyatakan disini,apakah tujuan saya membina blog ini.
ia bukanlah untuk mencari duit poket sebenarnya.jauh sekali utk menjadi jutawan internet.saya tahu saya memang saya tak mampu menjana pendapatan melalui internet.

BLOG adalah satu cara saya melepaskan tension,dan cara saya memperkatakan apa yang terbuku di hati.segala kemarahan dan ketidakpuasan saya terhadap segala hal.
tapi akhir akhir ini kebebasan untuk meluahkan kemarahan terhadap kerajaan agak terbatas.lihatlah berapa ramai para blogger di tangkap akibat penulisan mereka yang
menghentam kerajaan.

oleh itu walaupun saya agak tak berpuas hati dengan sesetengah pihak ,maka saya terpaksa pendamkan saja perasaan itu.zaman sekarang manusia sudah bijak menggunakan akalnya.silap sikit saja kita akan di saman,sampaikan anak sendiri pun sanggup menyaman bapanya.

nasihat saya berhati-hatilah apabila nak mengutuk,mencaci,atau komen seseorang di internet.jangan sampai tersilap langkah .sekian

BLOGOBO