blog yang paling aku minati

MEE SIPUT...PEERRGH MEMANG BEST

Isnin, 28 September 2009

DAIRI .K ...CINTA REMAJA KINI

nama########

alamat######alor setar kedah
umur 19 th


1 jan.2006




hari ni macam biasa bangun lewat skit.tapi hati aku rasa seronok sangat.
pasai apa aku x tau.mungkin pasai nak jumpa mizan kot?
sekali aku tengok MIZAN ni kiut gak.hensemnya...eiii kalu boleh aku nak tokak pipi tu..
tapi ija kata dia dah ada awek..betoi ka? ahhh...apapun aku mesti jumpa dia .
aku pi basuh baju dululah...


ahhh.. kenyangnya makan hari ni...mak aku masak sedap gak ..lauk sambal petai ooo..
mana bleh tahan?..tadi ija tel. aku dia nak pi sekali..mana boleh.. kacau la ija ni?
kalu boleh aku nak ajak MIZAN tengok wayang.kat jitra ka?tapi kalu mizan ada awek pasai apa ajak aku keluar?ni mesti tensyen ngan awek dia la tu?


aduhhhh.. letihnya mata rasa ngantuk plak ni.jam pun dah pukui 12 dah.nasib baik mak aku lena dah aku balik tadi..kalau tidak mau dok prok prek kat aku la...taktau nak habak .
sesekali bila aku teringat masa aku tengok wayang ngan mizan tadi best gak..
patutlah dia ajak aku keluar ..rupanya dia tension ngan awek dia .dia kata awek dia dah ada balak lain dah..


aahh...itu aku tak tau .tapi rasanya mizan dah mula nak tackle aku tadi..aku tau dia saja buat lawak ,
kalau MIZAN jadi balak aku pun tak pa ...syok gak.mizan tu kan hensemmmm..awek mana tengok pun pasti kan cair juga ..kenapalah awek dia tak mau kat dia noh?....bodo lah awek dia
agaknya pasai MIZAN x dak keta kot?....aku x kisah ...aku x pandang semua tu .yang penting hatinya jujur dah la


kalau ada keta pun nak belagak hak bapak punya buat apa?macam apis tu....piiraah..harap naik keta bapa dia saja ..hak sendiri x dak.nak eksyen ngan aku plak tu ...bley blah la lu..
hai... mata pun dah ngantu esok lah aku tulis lain ciao/.....bersambung

Jumaat, 25 September 2009

hang tuah tak lulus spm

waa ka ka ka...memang lawak sungguh cerita hang tuah ni ,siapa la,pandai alih bahasa jadi loghat utara ni..memang kepala otak dia gila merapu ni.sekali sekala syok gak layan cerita jenis ni.tak gitu beannyerr.

heiii dinda kan pirate mana bley main?
tak bley dinda ......pirate tak boleh main ,salah disisi agama......kanda tak sanggup tanggung dosaaa...
dinda..nanti kalau dinda dah fresh kita main balik ok...malam besok ka? ...malam besok kanda
tak dak kerja apa .kiata main na..nan..nan..kanda janji....la juga kanda pi beli kondom.kondom cap pisang kondom lain x mau,,,kahhh kahh kahhh.....ayat ni memang betoi-betoi lawaklkk..

Selasa, 22 September 2009

MAKANAN SEBABKAN KANSER

Makanan mendatangkan kanser

Produk Pengguna dan Makanan yang signifikan mendatangkan kanser.

1. Jika anda makan satay.............jangan pula lupa timunnya,
sebabnya memakan satay bersama
karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan
karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu
keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalahanti-karsinogen


2. Jangan makan udang selepas mengambil pil vitamin C !! Yang mana
anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.


4. Barah - akibat penggunaan bahan dalam shampoo. Balik rumah dan
pergi periksa. Tukarlah ke
jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda
mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. bahan
ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan
ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini


ialah; Vo 5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo
terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi.
Balik pi lah belek sendiri kandungannya. Shampoo Clairol's
Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium
Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telahpun
dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "


Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh
melakukan apa-apa kerana kami memerluk an bahan yang boleh
mengeluarkan busa yang banyak. Dalam pada itu, Pasta Colgate &
Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama
untuk penghasilan busa.


5. Kepada penggemar makanan jenis mee segera (tak kiralah maggi,
koay teow dsb), Pastikan
berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil
mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat
yang dikongsi bersama dengan seorang doktor. Keluarga saya
telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu
berkenaan salutan wax ke atas makanan ini. Inilah yang
menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain
apabila dimasak  
                                                                                                                              
Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG
AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa
tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk
untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari.
Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya
disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang
badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari
sistem badan.


Seorang lagi mangsa yang serupa ialah Pramugara dari SIA yang
mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri,
Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati
menghidap barah dan mati selepas itu. Sekarang ini tindakan
memakan mee segera bolehlah diistilahkan sebagai "makan untuk
mendapat barah " Kalau istilah James Bond = Licence to kill!


6. Bawang Goreng segera, seorang kawan melawat ke sebuah


perusahaan kecil membuat bawang
 goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna
dan tidak bewarna diasingkan.
Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur
bersama gorengan bawang
yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya
melebur lantas menyaluti bawan g tersebut. Sebab itulah kalau
bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akanlembik
 tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.






Sebarkanlah maklumat ini kepada orang-orang yang anda sayangi dan


pengguna yang masih belum disedarkan lagi.






Wallahuallam...

Jumaat, 18 September 2009

SELAMAT HARI RAYA

                                                             


Pejam celik 2 dah nak raya dah............
bagaikan baru minggu lepas ja kita puasa.
apa pun bagi yang berpuasa penuh sebulan
tu tahniah lah diucapkan.yang dah tinggal 2
atau 3 hari tu(mcm kawan aku shidi tu,atau mantedan ka.......harap bersabar.tahun depan ada lagi.

tapi aku percaya Bean puasa penuh tahun ni.sebab hari tu dia kata sampai hari raya pun x mau makan nak puasa juga .agak-agak la Bean hari raya mana boleh puasa .....harammm

tau dak.untuk bean aku nak tanya ,amacam balik kampung seberang kah
kau tahun ni?untuk pembaca sekelian aku harap semoga anda beraya dengan penuh gembira tahun ni.......memandulah dengan berhemah bila nak balik kampung.jangan berkhemah sudahlah.nanti tak sampai rumah
pula.apa pun layanlah telatah apek di atas untuk sekadar hiburan anda .selamat hari raya aidil fitri .....
MAAF ZAHIR NATIN

Sabtu, 12 September 2009

jalan jalan makan angin




salam
buat kengkawan yang selalu masuk kat blog ni ,
ari ni aku nak post gambar aku pergi jalan-jalan
ngan keluarga aku,saja la... dah cuti sekolah tu.
bawak la dia orang jalan kat gua kelam,perlis .tempatnya memang best la....rugi kalu korang tak pergi.




kiri :pahmi,fatin dan hanif ...waaa..syok sakan la  hampa noo!!!






ni bukan kat gua kelam lagi dah....
ni kat air terjun titi hayun di YAN .kami singgah masa balik
s.p, balik dari hari keluarga TNB.









tengok tuuu..mat pah mi kalau ngan air terjun.
cukup mau...buas nak mampuih.

 



masa balik dari titi hayun, aku singgah pula kat pulau bunting,
wah susah juga nak ke pulau bunting ni,cari jalan kat satu jam baru jumpa,tapi tempatnya best gak.orang memancin banyak la kat sini.kawan aku tu si shidi dia pernah mancing kat sini.

masa tengah malam plak tu ...jumpa hantu wa cakap lu...
lepas tu balik rumah terus demam seminggu...kah kah..kah











                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

BLOGOBO