blog yang paling aku minati

MEE SIPUT...PEERRGH MEMANG BEST

Sabtu, 13 Oktober 2012

Majlis PAS untuk Pengundi Luar Kedah tiada kehadhiran?.. Pencacai UMNO kantoi lagi!!

 

Semalam.. dengan berbekalkan gambar diawal majlis anjuran Pakatan Rakyat, sekali lagi Blogger pro UMNO cuba memperbodohkan rakyat dengan mendakwa majlis itu tiada sambutan..

Kalau minggu lalu mereka cuba memperbodohkan rakyat dengan mendakwa ceramah Anwar Ibrahim di Sabak Bernam tidak mendapat sambutan berdasarkan gambar sebelum ceramah bermula – sila lihat di ( SINI )

Kali ini majlis anjuran PAS Kedah pula dijadikan sasaran mereka.

 

 Dengan modus operandi yang sama iaitu gambar di awal majlis yang hanya kelihatan beberapa orang yang hadir mereka cuba memperbodohkan rakyat sekali lagi.

Kononnya kali ini Majlis yang dianjurkan oleh PAS negeri Kedah tidak mendapat sambutan.. Berdasarkan gambar-gambar di atas, menulislah mereka seperti 

misscommunication no one and some one

  Noor Atika Abdul Halem   
Category: FaktaAutaMerepekMerapu


Lee Sum Wan : Hello can i speak to Annie Wan

Mr Sori : Yes u could speak to me.

Lee Sum Wan: No, i want to speak to Annie Wan!

Mr Sori : You are talking to someone! Who is this?

Lee Sum Wan : Im Sum Wan. And i need to talk to Annie Wan! Its urgent.

Mr Sori : I know u are someone and u want to talk to anyone! But whats this urgent matter about?

Lee Sum Wan : Well just tell my sister Annie Wan that our brother was involved in an accident. Noe Wan got injured and now Noe wan is being sent to the hospital. Right now Avery Wan is going to the hospital.

Mr Sori : Look if no one was injured and no one was sent to the hospital from the accident that isnt an urgent matter! You may find this hilarious but i dont have time for this!!!

Lee Sum Wan : You are rude. Who are you?

Mr Sori : I’m Sori.

Lee Sum Wan : You should be sorry. Now give me your name!

Mr Sori : I’m Sori!!

Lee Sum Wan : I dont like your tone of voice Mr and i dont care, give me your name!

Mr Sori : Look lady, I told you already Im Sori! Im Sori!! Im SORI !!! you didnt even give me your name!

Lee Sum Wan : I told u before im Sum Wan! Sum Wan!!! You better be careful my father is Sum Buddy. And my uncle holds a very big position in the co. He is Noe Buddy.

Mr Sori : Oh im so scared (sarcastically). Look i dont care about ur uncle he’s a nobody. Everybody thinks his top dog and holding an important position in the company.

Lee Sum Wan : No Avery Buddy just married my aunt. And Avery Buddy doesn’t work there.

Mr Sori : Like i said i dont care which one of ur aunt screws everybody and i also know that not everybody works here! Jeez!!!

Lee Sum Wan : Wheech Wan is my sis!

Mr. Sori : I dont know which one is ur sis! Why in gods name u think i do!? Look i got work to do and if im feeling mischievious i’ll broadcast it on the P.A system saying. “Attention, someone called and said that anyones brother just got involved in an accident. But not to worry no one got injured and no one was sent to the hospital. But everyone is going to the hospital anyways. The father maybe a somebody but if u’re their uncle, u’re a nobody. “how bout that!?
Toot… .Toot… .Toot… …

sumber :powerfaces

Mencari POSITIF bagi sesuatu yang NEGATIF

Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR...                                      
                                                                       
1.. utk suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam,  beliau tidur    
disisi kita bukan dengan orang lain.                                      
                                                                       
2. utk anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan,   itu
bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.              
                                                                       
3. utk cukai pendapatan yg kita kena bayar,  itu bermakna kita masih      
mempunyai pekerjaan.                                                      
                                                                       
4. utk pakaian kita yang dah tak muat,  itu bermakna kita cukup makan.    
                                                                       
5. utk lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu  
dikemas ,  itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.                    
                                                                       
6. utk bunyi bising jiran²,  itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.
                                                                       
7. utk timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok  itu bermakna kita ada    
pakaian untuk dipakai.                                                    
                                                                       
8. utk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja,  itu bermakna  
kita masih berupaya utk kerja kuat.                                      
                                                                       
9. utk tempat letak kereta yg jauh drpd lif,  itu bermakna kita masih    
berupaya utk berjalan.                                                    
                                                                       
10.utk jam loceng yg berdering pd waktu pagi,  itu bermakna kita masih    
hidup untuk meneruskan hari tersebut...                                  
                                                                       
AND FINALLY ........ for received this personal and meaningful forwarded
e-mails because it means you have friends who are thinking of you.                  
                                                                       
    "Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang    
kita dapat...dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada"  

sumber : Powerfaces                

Jumaat, 28 September 2012

Wajah-wajah keriangan yang teringin kita lihat




Haaa..hahah..haaa.kalau anda perasan apakah persamaan
di antara mereka ..?
 
ikutlah nasihat penjagaan gigi seperti lagu di bawah...ini









Khamis, 27 September 2012

Pantun Berganda -ganda Merapu



Pokok-pokok berlari-lari
Berlari-lari Ditengah sawah
Sawah -sawah pun berlari-lari
Kenapa pokok-pokok pula yang susah

Adik-adik bermain daging
Bernain -main di tengah rumah
Kenapa adik-adik bermain daging
Nanti emak marah siapa pula yang susah

Melayari facebook di waktu pagi
Facebook dilayar di dalam perigi
Perigi-perigi pun semua belayar pergi
Dimanakah facebook akan dilayar lagi

Berhati-hati di jalanraya.
Seruan kerajaan jangan kita lupa.
Sakit hatinya aku berhari raya
Mat-mat rempit semuanya pelupa

Bermandi manda di rumah kak leha
Kak leha membeli ikan di pasar pekan.
Kenapa mandi di rumah kak leha ?
Tak takutkah pelempang nasir bilal khan?

Anak ayam berkaki tiga
Anak kucing berkaki empat
Anak itik berkaki  enam
Tak usahlah kau baca 
Memang pantun dah tamat
Sekianlah ku ucapkan wassalam







Fakta² Kelakar Yang Boleh Membuatkan Anda Mereng

Tahukah Anda!!!
1. Tahukah anda?..Apabila kita membuang air kecil, badan kita akan menjadi sejuk kerana telah melepaskan haba melalui bahan kumuh. Jika kita men’gencing’ orang lain, maka haba akan terlepas dari badan orang itu lalu kita akan dilempang olehnya.

2. Percayakah anda?..Wanita mengelipkan mata dua kali lebih kerap daripada lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding jantung lelaki. Tapi percayakah juga anda bahawa, lelaki selalu ada dua mata air dan jantung mereka juga berdegup dengan lebih laju jika diketahui oleh isteri.

3. Terdapat kira-kira 3,000 spesis pokok dalam setiap kawasan seluas 1.6 km persegi di hutan Amazon dimana jika seseorang bernama Amran memasuki kawasan itu, beliau berkemungkinan akan tersesat selama 3,000 jam jika tidak membawa kompas.

4. Uri Geller, ahli psikik terkenal yang dilahirkan pada 20 Disember 1946, mengatakan bahawa kebolehan luar biasa yang dimilikinya itu berasal dari planet Hoova dan kadangkala dia juga memekik sambil mengatakan yang dia adalah seorang Ultraman!.

5. Tahukah anda?..Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya. Tetapi ini tidak bermakna baki 90% lagi perlu dibuang kerana jika dibuang sudah terbuktilah manusia itu dari jenis yang tidak ada otak!!.
Baca lagi untuk fakta-fakta yang boleh buat anda mereng.

6. Apabila marah, Tasmanian Devil (sejenis haiwan yang hidup di pulau Tasmanian, selatan Australia ) akan bertukar warna menjadi kemerah-merahan. Bila Makcik Leha marah, wajahnya juga akan bertukar menjadi kemerah-merahan padahal mereka bukanlah dari spesies yang sama.

7. Gelas kaca pecah dengan kelajuan 4,827 km/j. Pecah Kaca, Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas pula ialah ayat yang selalu diguna oleh budak-budak sekolah ketika bercinta.

8. Tahukah anda?..Otak kita mengandungi 80% air. Walaubagaimanapun..seseorang yang sudah lama tidak membuat hubungan kelamin bersama isteri akan mengalami satu sindrom yang berkaitan otak iaitu sindrom ‘masuk air’.

9. Tahukah anda?..Belang yg kita lihat pada harimau bukan sekadar pada bulunya tapi pada kulitnya. Belang pada lelaki berhidung belang pula bukan sekadar pada hidungnya, tapi juga pada bulu hidungnya.

10. Tidak ada satu pun perkataan yang bermula dengan huruf ‘W’ dalam bahasa Sepanyol. Sementara itu, hanya terdapat 12 huruf dalam bahasa Hawaii iaitu A,E,H,I,K,L,M,N,O,P,U dan W. Untuk pengetahuan juga, didalam Bahasa Inggeris dan Melayu mesti menggunakan ke semua huruf dari A-Z kecuali yang buta huruf kerana mereka tidak tahu membaca.

11. Hanya ada empat perkataan sahaja dalam bahasa Inggeris yang berakhir dengan bunyi-’dous’ iaitu tremendous, horrendous, stupendous dan hazardous. Ini membuatkan seseorang yang bernama Fidaus berasa bangga sekejap.

12. Tahukah anda?..Di negara Norway , terdapat sebuah tempat di panggil Hell (neraka) manakala kalau kita berbuat jahat selalu, tempat yang kita akan pergi juga bernama Hell.

13. Menurut kajian ahli sains, secara puratanya, kita akan berhenti bercakap
setiap tujuh minit. Tetapi menurut seorang ahli sains yang lain yang bisu sejak lahir, secara puratanya, dia tidak boleh langsung bercakap seumur hidupnya.

14. Siapakah Thomas Mapother?? Lelaki itu adalah pelakon tampan, Tom Cruise, sebelum dia menukar namanya. Siapakah pula Latiff Sufian?? Lelaki itu pula ialah cuma seorang tukang kebun di Sekolah Rendah Kampung Kerinchi.

15. Untuk mengekalkan suhu sejuk, burung unta akan mengencingkan kakinya sendiri supaya ia akan berasa sejuk apabila air itu menyejat. Anda juga boleh berbuat demikian jika hendak berbau hancing.

16. Dipetik dari kenyataan sebuah majalah, tembakau membunuh lebih ramai rakyat Amerika (seramai 450,000 orang) setiap tahun berbanding alkohol, kokain, heroin, homisid, bunuh diri, kemalangan kereta, kebakaran dan AIDS. Untuk menyembunyikan rasa takut dikalangan orang-orang kaya pula, majalah tersebut tidak berani untuk mengatakan bahawa tembikar yang di beli dengan harga yang mahal juga mampu membunuh jika dihentak dikepala dengan kadar yang kuat.

17. Tomato dan Timun adalah buah-buahan ya, bukan sayur. Taugeh dan Sawi pula ialah nama samaran pelukis majalah kartun Ujang ya, bukan Utopia.

18. Agensi keselamatan antarabangsa mengatakan jangan takut untuk menaiki kapal terbang kerana ia merupakan alat pengangkutan yang paling selamat. Ia jauh lebih selamat berbanding motosikal, bas, kereta api dan kereta. Akan tetapi agensi itu mungkin terlupa akibat jikalau kapal terbang itu terhempas ke atas jalanraya dan menimpa semua orang yang menaiki kenderaan yang disebut tadi adalah kebarangkaliannya akan hancur lebur.

19. Jangan terkejut, kalau diceraikan satu per satu dan kemudian disusun semula, seluruh batu yang terdapat pada Tembok Besar China, cukup untuk mengelilingi bumi pada garisan khatulistiwa dengan ketinggian 2.5 meter dan jangan terkejut dengan penceraian artis-artis tempatan kerana itu semua publisiti murahan yang dapat menaikan populariti pada carta bintang paling popular.

20. Mengikut fakta, sebelum era Masihi, terdapat satu perkidmatan ‘pos laju’ menggunakan kuda di Parsi. Posmennya akan memakai pengikat kepala dan menghantar surat tersebut merentasi Asia , beratus-ratus km tanpa henti. Mengikut akta pula, seorang Posmen yang menaiki EX5 merah dari Pos Malaysia, jika selalu berhenti-henti minum kopi di kedai mamak boleh diberhentikan kerja serta-merta.

21. Dianggarkan sel kulit yang mati yang hilang sepanjang hayat kita cukup untuk mengisi lapan beg tepung seberat tiga kilogram dan tepung itu kalau di buat roti canai, rasanya amat lazat jika dimakan bersama-sama dengan kari kepala ikan.

22. Ini adalah benar, ngauman seekor singa mampu didengari sejauh 3 km kecuali orang yang pekak walaupun dia hanya berada 3 cm sahaja dari singa tersebut.

23. Permukaan bumi adalah seluas 153,295,000 km persegi manakala orang yang jauh perjalanannya sewaktu berkelana seperti Azroy dari filem Gila-Gila Remaja pula hanya mendapat luas permandangan memandangkan dia hanya mengelilingi Kuala Lumpur sahaja.

24. Tahukah anda?..Seekor lembu kentut sebanyak 200 kali lebih banyak berbanding manusia. Tetapi ini tidaklah ada apa-apa berbanding dengan kentut seorang manusia yang bernama Faizal, tidak berbunyi tapi busuk

p/s aku pun copy paste kat powerfaces jgn mare ....


p/s aku pun copy paste kat powerfaces jgn mare ....

Selasa, 12 Jun 2012

Hubungan Terlarang...kasihan Ferry

Salam 

Ketikamana sedang aku menuggu perlawanan Euro 2012...sempat juga aku menjengah youtube yang tak seberapa itu.lalu mata aku tertumpu pada satu tajuk yang berbunyi"Tanda Dunia Kiamat~ EMAK Mengahwini ANAK sendiri" MasyaAllah....apa sudah jadi dengan dunia sekarang ni?

Bunyinya sungguh aneh tajuk itu padaku,bagai tak sanggup aku melihat video yang di pertontonkan.barangkali memang umur dunia sudah berada di hujung tanduk mungkin..?Kasihan si anak yang terpaksa menerima kerakusan nafsu seks ibunya ..

Ferry si anak juga mempunyai nafsu seperti anak muda lainnya...mahu punyai pacar yang cantik lagi..muda dan menawan..,juga mahu mempunyai seorang isteri yang muda dan cantik...tapi apakan daya dia di paksa oleh ibunya ..meskipun dia  menolak...tapi..ahhh..akhirnya tertewas jua ...

Kalau korang tonton video ni sampai habis ..korang dapat menyelami perasaan ferry yang serba salah.. gitu
lihat saja ketika pengacara menanyakan bagaimana perasaan ketika melakukan seks..pada ibunya adakah enak atau menikmati...?dan ibunya menjawab..ada ..-(Ya laa ..hang dapat yang muda strong lagi..!).tapi bila ditanyakan pula pada ferry apa yang di jawab?"ya...mau tak mau ..ibu saya memaksa" ini sudah jelas bahawa ferry tak berapa menikmati sangat ....(hang ..tu dah tua betina oii...mana syokk..dah menopos dah...kambing pun nak pucuk muda ...dasar ibu goblog) tak mau cakap banyak tengok sendiri kat bawah ni ...geram aku ,meluat aku ,dasar ibu goblog ...dasar ibu goblog...





BLOGOBO